Cum cumperi un apartament?
Pas cu pas când cumperi o casă nouă
Pașii de urmat în procesul de cumpărare a unui apartament în Pleiades Residence variază în funcție de modalitatea de plată aleasă.
Astfel, ai la dispoziție 3 posibilități.
1. Achitarea din surse proprii
Avansul inițial minim în această situație este de 30%, care se achită la momentul semnării Antecontractului de Vânzare-Cumpărare.
Restul de plată, din care va fi scăzută suma plătită ca avans, va fi achitat în momentul semnării Contractului de Vânzare-Cumpărare.
2. Achitarea prin credit bancar
Dacă optezi pentru un credit ipotecar, avansul pe care îl ai de achitat la momentul semnării Antecontractului este de 15%.
De asemenea, va trebui să ne prezinți o scrisoare din partea băncii, care atestă faptul că ți s-a acceptat solicitarea de creditare.
La momentul semnării Contractului de Vânzare-Cumpărare, banca va achita restul de plată în numele tău.
Îți reamintim că Prime Kapital îți poate intermedia GRATUIT obținerea de credite bancare, prin programul propriu Prime Link. Află mai multe aici!
3. Achitarea prin FlexAssist
În cazul în care optezi pentru programul FlexAssist, avansul minim pe care trebuie să îl achiți la semnarea Antecontractului este de 10%. Află aici toate informațiile despre acest program unic, marca Prime Kapital!
Documentele necesare în timpul procesului de achiziție
Pentru cumpărarea unei apartament ca persoană fizică:
- Pentru semnarea Antecontractului de Vânzare-Cumpărare, notarul va avea nevoie de o copie a cărților de identitate ale cumpărătorilor, cât și de certificatul de căsătorie (dacă este cazul).
- La semnarea Contractului de Vânzare, îți vom pune la dispoziție o copie din Extrasul de Carte Funciară pentru autentificare, o copie a Certificatului Fiscal al vânzătorului, Certificatul de Performanță Energetică în original, Cadastrul imobilului și al locului de parcare.
În plus, notarul îți poate cere alte documente considerate necesare pentru finalizarea procedurii de achiziție.
Când achiziția se face pe entitate juridică, documentele necesare sunt:
- Pentru Antecontractul de Vânzare-Cumpărare vom avea nevoie de Certificatul de Înregistrare și Actul Constitutiv al companiei și de cartea de identitate a reprezentantului.
- La semnarea Contractului de Vânzare-Cumpărare, va fi nevoie de Hotărârea Adunării Generale a Acționarilor sau Împuternicire notarială pentru reprezentant.
Care sunt garanțiile oferite pentru proprietatea pe care o cumpăr?
Garanțiile oferite de dezvoltator, în acord cu cerințele legii, sunt următoarele:
- Garanția returnării avansului de către dezvoltator „money back guarantee”;
- Garanție pentru evicțiune, nelimitat – înseamnă protecție împotriva pretențiilor formulate de orice terță parte privind dreptul de proprietate asupra locuinței;
- Garanție pentru vicii ascunse ale clădirii pentru 3 ani – această garanție se referă la posibile defecte ale casei care sunt descoperite într-o perioadă de trei ani de la recepție și pe care dezvoltatorul le va remedia cu fonduri proprii.
Valabilitate și garanții legate de materiale – a se vedea specificațiile și materialele care vor fi folosite; - Garanție pentru structura clădirii, nelimitat – se referă la viciile în structura de rezistență a clădirii, derivate din neconcordanța cu specificațiile de design ale proiectului și cu normele de execuție.
Prețuri și metode de finanțare
Care este prețul apartamentelor din Pleiades Residence?
Prețurile apartamentelor din ansamblul residențial Pleiades Residence diferă în funcție de:
- tipul de apartament;
- suprafață;
- etaj;
- orientare;
- număr de băi.
Informații exacte cu privire la prețuri pot fi obținute într-o întâlnire cu consultanții noștri. Ne poți contacta la +40 799 881 616 sau contact@pleiadesresidence.ro
Ce metode de finanțare se acceptă?
Achiziționarea apartamentelor în Pleiades Residence se poate face, în funcție de nevoile tale, prin :
- Plată cash;
- Programul FlexAssist, pe care l-am creat exclusiv pentru clienții Prime Kapital. Mai multe detalii despre programul FlexAssist găsiți aici.
- Credit bancar. Dacă iei în calcul această opțiune, îți putem facilita în mod gratuit obținerea unui credit de la banca dorită prin programul Prime Link.
Se percepe comision la achiziția apartamentului?
Prime Kapital este dezvoltatorul proiectului Pleiades Residence și nu un intermediar, fiind direct implicat în fiecare etapă (proiectare, execuție și predare), monitorizând cu atenție fiecare detaliu. Prin urmare, nu vei plăti comision pentru achiziția unui apartament.
Administrarea ansamblului rezidențial
Cine va administra proiectul după recepția finală?
Managementul Ansamblului Rezidențial va fi asigurat pentru o perioadă de cel puțin cinci ani de la recepția finală de către o companie subsidiară de administrație a Vânzătorului. Tocmai pentru a fi siguri că oferim un produs de calitate, vrem ca fiecare dintre clienții noștri să fie foarte mulțumit și să se bucure de locuința achiziționată.
Care sunt serviciile administrative și costurile aferente după ce ne mutăm?
Toți proprietarii vor avea aceleași costuri (împărțite conform Cotei Proporționale). În plus, costurile administrării condominiului vor fi cele aprobate de adunarea generală a proprietarilor, bugetate anual, în care și tu vei avea drept de vot. Numărul mare de unități din complex face ca fiecărui proprietar să îi revină un cost rezonabil, raportat la suprafața deținută.
Cine va fi responsabil cu întreținerea spațiilor verzi?
Pentru spațiile comune, compania de management responsabilă va avea grijă de întregul proces de întreținere a spațiului peisagistic.
Viața în comunitatea ta
Va exista un Cod de Conduită în cadrul proiectului, pentru a crea un mediu plăcut pentru toți rezidenții?
Sigur, acesta va fi o anexă la Antecontractul de Vânzare-Cumpărare. Acest set de reguli își propune să stabilească conduita generală pentru toți rezidenții, astfel încât aceștia să se bucure de bună vecinătate și de un mediu plăcut și sigur.
Care sunt drepturile mele când vecinul pune muzică tare?
Vecinul tău trebuie să respecte regulile de conduită ale complexului și orice încălcare trebuie raportată către administrație.
Este permisă prezența animalelor de companie?
Da, animalele de companie sunt binevenite în complex.
Pleiades Residence, un proiect în dezvoltare
Care sunt principalele etape ale procesului de dezvoltare și care este situația permiselor și autorizațiilor?
- Achiziție teren: Finalizat
- Obținere autorizație de construire: Mai 2022
- Începere construcție: Iulie 2022
- Finalizare primele apartamente: Q1 2024
În luna decembrie 2023, etapa de construcție a celor 142 de locuințe situate în clădirile A și B era aproape finalizată, lucrându-se la ultimele retușuri, finisaje interioare și la aplicarea tencuielii decorative.
Cum pot monitoriza stadiul dezvoltării proiectului?
Vizitează-ne la biroul de vânzări sau abonează-te la newsletter-ul nostru, prin care te vom informa despre stadiul obținerii autorizațiilor și desfășurării lucrărilor. Ne poți contacta aici: https://pleiadesresidence.ro/contact
Când va fi gata noua mea casă?
Lucrările pentru primele două clădiri din cadrul complexului au fost demarate în trimestrul II 2022, împreună cu cele de infrastructură și aproximativ 20% din spațiile verzi. În 2024 vor fi livrate primele apartamente către proprietari.
Mutarea în Pleiades Residence
Cum voi intra propriu-zis în posesia casei după semnarea Contractului de Vânzare?
Prin semnarea contractului, Cumpărătorul intră în posesia casei. Vânzătorul va preda în mod concret proprietatea în aceeași zi sau mai târziu, în modul agreat de către Părți, pe baza unui Proces Verbal de Recepție.
Care este modalitatea prin care se va face predarea locuinței?
Programăm inspecția apartamentului, în care toată locuința este verificată în cele mai mici detalii și orice problemă sesizată este înregistrată și discutată cu reprezentantul Prime Kapital. Este important să verifici deschiderea ușilor și a ferestrelor, să tragi apa la toalete, să deschizi robinetele și să verifici în detaliu fiecare cameră, fiecare priză, fiecare întrerupător – lista este semnată ca parte a procesului verbal de predare și orice problemă este înregistrată și rezolvată înainte de înmânarea cheilor.
Îmi fac griji despre mutarea înainte de finalizarea tuturor lucrărilor în complex.
Construcțiile sunt un domeniu unde nu lipsesc praful, reziduurile sau zgomotul. Ne vom asigura că echipele tehnice vor păstra zona din jurul casei tale curată și pentru a-ți asigura accesul fără restricții către noua ta locuință, în timp ce ne continuăm lucrările. Bineînțeles, orice îngrijorare pe care o ai legată de neplăcerile cauzate de construcție poate fi discutată cu Reprezentantul Serviciului Clienți.
Noua ta casă
Am o infiltrație, cine e responsabil să o repare?
Toate clădirile au o garanție pentru vicii ascunse pentru 3 ani. Aceasta înseamnă că, dacă scurgerea apare în urma unei defecțiuni ascunse a instalației, trebuie să îl informezi pe administrator și reparația va fi făcută fără costuri suplimentare. Dacă scurgerea apare în urma unui lucru pe care l-ai făcut (sau nu l-ai făcut), îți oferim suportul nostru pe tot parcursul procesului la costuri minime.
Aș vrea să-mi montez obloane exterioare la fereastră, am voie?
Orice schimbare care poate afecta imaginea exterioară a clădirii trebuie să fie aprobată de administrația complexului. Vei putea face o cerere care poate fi aprobată sau te putem pune în legătură cu un furnizor care a primit deja acordul pentru a face o lucrare asemănătoare.
Cum este garanția afectată dacă fac modificări în interiorul casei?
Acest lucru depinde de schimbările pe care vrei să le faci și dacă lucrezi cu un furnizor aprobat. În general, o modificare care duce la defecțiuni este responsabilitatea ta.
Ce trebuie să fac dacă vreau să fac modificări în interiorul casei?
Dacă modificările nu schimbă aspectul exterior al clădirii, nu afectează elementele structurale și nu are impact asupra infrastructurii, le poți face liniștit, urmând cursul normal. Totuși, este mereu de preferat să ne ceri sfatul.